Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 11 oktober 2019

Fredag


Så skönt att komma hem en ruggig fredag. Sätta upp en brasa i spisen, tända ljus och brygga en kopp kaffe. Bara varva ner och försöka ta till sej att arbetsveckan faktiskt har nått sin ända, att vi förhoppningsvis får sova ut i morgon. Nätterna blir för korta in i veckan och särskilt de dagar gubben har kvällsskifte och jag ska hämta honom. Då tar det en god stund innan vi alla kommit till ro. Det är både för och nackdelar med en bil i hushållet.



Och fast omgivningen inte är den vackraste och mysigaste är jag glad att jag kan pysa ut i förrådet och dra ett cykelpass. Men Macy Gray i öronen går det som en dans, och vad väder som helst får hållas till på utsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar