Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 19 oktober 2019

På utfärd


Vi flydde hemmet i morse. Gubben hade siktet inställt på Keskinens och jag hängde på för skingra tankar och komma ifrån. I Lappajärvi körde vi förbi ett hus, som jag tror och hoppas är ett ödehus. Kanske ett sommarboende vad vet jag. Men jag sa i förbifarten att det där hade blivit fint på foto. Gubben erbjöd sej svänga och körde in på den lilla vägen som gick till huset. Jag småsprang i de våta löven efter vägen som om jag var på förbjuden mark och skulle bli upptäckt när som helst. Brände av några bilder och slintade tillbaka till bilen våt om skorna. Men en bild kan vara så värd sin uppoffring.

Skickade åt sonen att jag kan ha hittat deras framtida boende ;)
Åtminstone har jag fått ett till objekt att måla av.
Sen yrade vi kring i det stora varuhuset och kände att det ändå var rätt bortkastad tid men nu har vi i alla fall varit. Julen är högaktuell där redan.


Körde hem via Härmä och drack kaffe på Road House för att inte somna i det sövande vädret.
Han på bild var ändå den bästa behållningen av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar