Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 23 oktober 2019

Tandläkarbesök


Målargruppen i går kväll bestod av endast fem personer. Vi satt i "fel" rum men hade riktigt roligt. Pratade om att mala älgkött och konsten med induktionsspis eftersom vi var två nybörjare och en van i rummet. Och jag fick veta att när ett H kommer fram håller spisen på att spränga, jag kände det på mej så inget nytt där ;)
Lite målade vi också faktiskt och jag hade skissat upp en höstbild som jag svepte till under kvällen. Säkert skulle det finnas hur mycket som helst att ännu pensla till men jag är färdig med bilden och blickar framåt mot nästa målning som ännu är höljd i dunkel.
Vid läggdags lossade en stor bit ur min bettskena och jag var osäker hur natten skulle bli med vassa kanter i munnen. Men jag sov riktigt bra och ringde min tandläkare när morgonen kom. Fick tid samma dag för att ta bett avtryck för en ny skena, och den får jag nästa fredag. Fick den halvsöndriga filad i kanterna och fick veta att den nya kostar 340 euro, billigt och bra för en pytteliten plastbit. Den jag har nu har jag haft i nästan exakt 11 år så det är klart, räknar man ut summan på de åren så blir det inte mycket men nog är det otroligt ändå. Saken är dock den att utan bettskena hade jag varit tandlös i dag, så påfrestande detta att sova.
På tal om spisar så börjar jag vara ljummen i kläderna nu. I kväll bjöd jag gubben på rostade rotsaker, biff och gräddsås. Tände ljus och gjorde mej till. Och huset står kvar, spisen har slocknat och vi är mätta och belåtna. Det kommer att bli bra det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar