Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 17 maj 2021

Bra start på veckan

Skulle alla arbetsdagar gå som denna skulle arbetslivet vara rätt ... bra. Om man tänker på att Bonzo väckte mej mitt i natten med en puss på munnen och var extremt kelsjuk, nästan klättrade upp i famnen på mej. Så mycket har jag lärt mej om honom att han mår illa och snart kommer spy om han inte slipper ut. Så mitt i natten satt jag på terrassen och Bonzo låg bredvid och ville bli kliad på magen. Vi var ute ca 20 minuter och inget hände så vi gick in tillbaks. Kanske behövde han bara svalna lite då det börjar bli varmt inomhus för honom. Vi fick i alla fall ett par timmars sömn till och alla mådde bra.

När vi kom hem drog jag igång min lilla vän gräsklipparen och hann en hel del före regnet kom.


Humlan hade bråttom innan den skulle bli alltför blöt.


Blev svart som natten och åskan drog in. Jag tände ljus och kröp under filten, en favoritsyssla i sånt väder.


För en stund sen hoppade Bonzo och jag i vattenpölar och lekte med kottar.

Dessutom har jag äntligen tid till vaccinering inbokad. Det blir nog bra nu när ungdomarna också får sin spruta.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar