Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 18 maj 2021

Pollentrötthet


 Stilstudie av glassätning och en blåslagen tumnagel om nån undrar.

Det kändes som det ultimata i dag vid hemkomst, glass på terrassen. Om nån hade mätt tempen under svetsjackan i dag kan det ha varit närmare tre siffrigt. Kändes så åtminstone. Dessutom är pollensäsongen i gång ordentligt och den välbekanta tröttheten har  bett in sej själv utan att ens fråga om lov.


Det exploderar nu, både gräs och ogräs. Det här ståtliga gräset har vi haft ett par år redan, uppgrävd ur diket och planterat. Man får inte vara så petig, grönt som grönt tänkte jag och billigt dessutom. 


Pioner och Hosta på framfart.


Aronian blommar snart.



Och älsklingspläden är tvättad. Nu får jag söka efter nåt tunnare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar