Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 28 maj 2021

Pollentider hej hej


 Försökte blogga ett par gånger i går kväll men fick inte in några foton, och i mitt liv säger bilder nästan mer än ord. Men i morn verkar vi vara på banan igen, åtminstone tekniskt. Jag själv är ur kurs med min allergi och hemma andra dagen i rad. Det sista dygnet har jag sovit mer än jag varit vaken men just nu känner jag mej piggare trots snoret.

Så, på onsdag kväll planterade jag ut solrosorna och skakade ner sommarblomsterfrön i samma låda. Hoppas det spricker och blir fint sen.


Samma kväll på vår promenad.


Bonzo ser förundrat på hur mycket vatten som forsar fram. Nu skulle det vara perfekt för kanotpaddling. Skulle undgå massa stenar.


Gårdagen då som jag mest sov bort i ena soffan och hade min ständige följeslagare i den andra. Han är gullig han och låter mej vila när det behövs.


Han såg lika yrvaken ut som jag när han vaknade till.


Gårdagens trevligaste upptäckt var att dr Westerlund behagade blomma. jag som inte ens sett att den hade knoppar. Rätt små och oansenliga blom men ändå fina och spröda. Klipper man den inte utan bara låter den växa lär den inte blomma.


Efter segern i hockeymatchen kom kvällssolen fram och Bonzo och jag tog dagens sista pissrunda. Vad är det med solen egentligen. Hon gör världen så vacker och jag hade inte velat gå in trots att det var kyligt i luften.


Och min lilla fluffboll i motljus. Hur fin får man vara!
God morgon på det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar