Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 22 maj 2021

Lördag i maj

Det har varit en lördag med behagligt tempo. Jag handlade mat i går kväll så jag behövde inte bry mitt huvud med det i dag. Dessutom satt jag en timme med farmor som var pigg och pratsam och lämnade henne med en ur personalen som skulle hjälpa henne på toaletten och sen i säng. 


Efter en skön sovmorgon drog vi till skogs Bonzo och jag. Det småregnade och var otroligt blött men i skogen trivdes vi båda. Mycket syre, friskt och grönt. Bonzo sov gott när vi kom hem igen.



 Mamma dök upp vilket gladde mej eftersom vi bara messat varandra denna vecka. Synd bara att hon missade kakan som jag rörde ihop efter att hon farit. Drog över golvet med dammsugare och mopp och fick hem en son som var i behov av massagedynan. Han fick en bit av kakan.

Vi har följt med Giro D´Italia i dag och inte sett på hockey utan tog en snabbspolning igenom Finlands match. Så så mycket vet jag att Sverige förlorade sin och Finland vann sin. Sen är det Eurovisionen senare ikväll och det spektaklet orkar man ju inte med. Blir väl att kasta några snabba ögonkast på det.

Undrar hur kallt det blir i natt. Måste kasta på ett lager fiberduk till över plantorna för säkerhets skull. Bonzo får följa med och hjälpa/stjälpa till och så har jag lovat honom en tur ner till ån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar