Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 1 maj 2021

Maj

1maj vaknade vi till snö på marken men det överraskar inte så värst mera. Bäst att vara beredd på allt. Flaggan kom jag ihåg att hissa och nu flaggas det till senhösten om inte vinden sliter sönder den före.


Lillsonen har varit här hela dagen och hjälpt till med bygget. Att ha händiga pojkar som sträcker ut sina hjälpande händer mellan varven är ovärderligt.


Gårdagens inköpta fågelbad/ hundvattenkopp.


Kring halv åtta i kväll lyfte jag upp bordet och stolarna på det nya trädäcket. Allt är klart utom trappan vid dörren. Det blev en enkel lösning men varför göra det så svårt, måste tänka på att det ska underhållas sen också. Med några krukor fyllda med sommarblomster och solstolarna blir det bra. Ett litet träd eller buske ska planteras här vid kortsidan, kanske en Forsythia.

Nu är denna kvinna som en urvriden disktrasa efter en utedag. Men vi är i alla fall långt kommen på vårt vårprojekt.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar