Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 13 maj 2021

Omfamna dagen

Denna Kristi himmelsfärdsdag har varit enormt fin. Det känns som om jag vill omfamna dagen.


På förmiddagen tog jag ut farmor på rullstolspromenad och Patrik mötte upp vid Fornstugan. Hon var tillfreds efter dagar av oro och satt och lyssnade till fåglarnas sång tills hon nästan somnade i solskenet. När vi kom in tillbaka lade jag henne i säng för att vila och hon sov redan när jag for därifrån. Frisk luft tröttar.


Hemma pysslade jag i växthuset medan gubben var på lång cykeltur med ett gäng andra entusiaster.


Jag for också på en tur men vill ha annat än bara kilometrar, tex en pehmis i skolparken.


Det kryllade av vårblommor.


Detta träd kunde få flytta hem till oss. Jag cyklade vidare till Aspegrens och därifrån via Sandsund till Bennäs. Där gjorde jag ett stopp hos en väninna och efter det bar det av hemåt. Bättre cykelväder får man leta efter.


Lillsonen i motljus kom hem för kaffe och Dart.


Vi tog en tur till Garden Flora. Hittade inte riktigt det jag funderat på men kunde inte lägga band på längtan efter sommarblommor när jag väl såg.



Nu får jag väl bära ut och in till midsommar typ. Men det kan vara värt det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar