Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 8 februari 2013

Fredag gott folk


Hade önskat mej choko men fick lakrits istället.
Det gick absolut lika bra och sockertanden tackade och bugade.
Utställningen lär ha varit mycket stor och intressant om än trämöbler bara utgjorde en liten del. Grace hade inte gjort nåt större intryck på honom annat än att hon var ny och ännu ren. Dyrt tyckte han också det var.
Gårkvällens bowling med arbetskamrater och chefen var riktigt rolig. Flera hade inte bowlat förut och andra var rena proffs så det blev en salig blandning och mycket skratt. Efter två timmar är man både slut i kropp och knopp och jag sov som ett lite barn hela natten.
I morse hade jag ena tummen större än den andra och fick knappt krok på den. Andra hade sjuka fingrar, axlar och armar. Somliga hade sovit med kudde under en värkande axel och andra hade fått smörja sträckta lårmuskler.
Så visst tas det en risk att fara och testa grejer med så stor del av arbetskraften när de flesta har krämpor efteråt. Men de är övergående och vi har nog mest skrattat åt varann i dag. Och det viktigaste är väl att vi får vara tillsammans utanför firman på vår fritid. Det ger oerhört mycket senare i vardagen.


The Boss.

4 kommentarer:

  1. Voj sööta! Va du målar bra! Är personer, människor din specialitet? eller känns allt lika roligt att måla?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, roligt med respons! Nej nån specialitet vet jag inte om jag har, mest är det stundens ingivelse som gäller. Bossen finns i Varaxboken som jag illustrerade till. Där är jag dock omdöpt till Söderlund :(

      Radera
  2. utan att si the boss så visst ja direkt vem e var PERFEKT mamm

    SvaraRadera