Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 2 februari 2013

Musiktimmen


Bloggtorka på hög nivå!
Inget nytt under solen här inte. Blev en Kokkolaresa under dagen och det enda förutom mat som följde med hem var en ny bordslöpare och 2 osthyvlar. Jag är ju en sån nöjd människa och behöver ingenting! :).
Nåja, nu har jag förirrat mej i youtubens underbara värld efter att vi sett Apollo 13 på tv. Alltid lika spännande. Har lyssnat på AC/DC vilket många kanske höjer på ögonbrynen åt men är det nån konsert jag ännu riktigt önskar närvara på så är det just det bandet.
Men jag kom att tänka på ett annat goding till band nämligen Rainbow. Sökte fram låten The temple of the King som har varit en favorit sen jag gick i fjärde klass. Vi skulle få spela låtar på en musiklektion och jag visste inte vad jag skulle ta med mej. Frågade min favoritmorbror om han hade nåt bra jag kunde låna. Då gav han mej en kassett och sa den här låten ska du spela.
Sen dess har den hängt med liksom och det är ju verkligen ett tag sen. Törs inte ens tänka hur många år.
Så den delar jag med mej till er i kväll och avrundar så den här lördagen.
Rainbow The temple of the King

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar