Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 18 februari 2013

Njuta en kaffekopp


Jag har hittat mej ett favoritkaffe.
Watsa Kahwi by Robert Paulig.  Ett kaffe för oss som har dåliga magar men ändå har så svårt att lämna den ljuva kaffestunden.
Kaffe som kaffe har jag alltid tänkt, det smakar väl samma sak alltihop. Men nu har jag kommit till insikt att så är inte fallet. Det här är mörkt och välsmakande med en underton av mörk choklad. Mjukt och rund i smaken. Låter som ett gott vin och lite så är det faktiskt.
Så har han ju så gullig mage herrn på bilden, lite som min faktiskt...
Hade ett trevligt besök av svärmor här tidigare i kväll. Inte många metrar mellan våra ytterdörrar men ack så sällan det blir att vi ses. Men det blir så när barnen växer upp och slutar springa omkring, när båda arbetar och har ett aktivt liv. Aktivt och aktivt, sanningen är väl att vi lämnar sitta inne när kvällarna kommer. Men men det är som det är, bara sommaren kommer "tollar" vi båda omkring här ute.
På tal om sommaren är det många som väntar på vår sommar och värme och tycker att vintern är lång. Men vi är faktiskt bara i februari ännu och vi kan ännu få mycket snö och ordentliga köldknäppar. Alltså bäst att inte fundera så mycket på kommande tider och i stället njuta av det vi nu har. Lev lite varje dag så att säga. Annars blir väntan olidligt lång.

2 kommentarer: