Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 25 februari 2013

Vårtecken


Storebrors plättårta i går.
Han tog ett foto och tyckte att sämre bilder har jag visat på bloggen och det har han ju så rätt i.
Gott var det också.
Dagen har innehållit sol och plusgrader. Det betyder takdropp och dammtussar i mängder här inne.
Årets första kaffekopp ute i det fria avnjöts i takt med att grannen körde illaluktande dynglass. Ingen bra kombination enligt mej men det är sånt man får ta.
Är på ett väldigt tecknehumör i dagarna och måste inse att jag inte kommit över ugglorna. Så det blir ett par till i alla fall sen får vi se. Men ögonlocken blev så tunga att jag kopplade Zeb och vi begav oss ut på en kort pissrunda. Månen står så rund och fin däruppe nu och kastar ett trolskt sken över bygden. Behövs inte mer för att jag ska dra ett djupt andetag och bara begrunda hur fantastisk vår värld egentligen är.
Nu tillbaka till ritblocket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar