Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 10 mars 2013

Ballerinan


Vid mommo och moffas har det i köket funnits en bricka med en bild av en ballerina på.
Den brickan finns nu i min ägo någonstans uppe på vinden. Som liten lär jag ha stått på brickan och försökt posera som ballerinan vilket har gjort att den i dag är bucklig eftersom den är av plåt.
Det blev aldrig nån ballerina av mej, fanns inte ens början till det.
Dagens väder blev inte vad vi förväntat oss och den inplanerade korvgrillningen blev inhiberad i väntan på varmare väder. Trots det har jag varit på två kortare turer och nu till kvällen var det betydligt behagligare när den kalla vinden lugnat.
Dagen har för övrigt varit lugn och skön och alla har pysslat på med sitt. Snickaren har mest suttit på sitt rum och övat på den nya keyboarden han införskaffat. Fantastisk med musikaliska människor. Så nu väntar jag bara att få höra nåt vackert när han väl blir varm i kläderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar