Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 24 mars 2013

Härliga söndag


Min förmiddagstur till "stomåsa" är det inte mycket som slår.
Klarblå himmel, vita vidder, sparstötting, Zeb och jag. Så den underbara tystnaden, den trivs jag med.
Vid vägs ände satte jag mej för att sticka näsan mot solen och Zeb utforskade närområdet.
Kom att tänka på det hetsiga storstadslivet, fulla spårvagnar och allt det smutsiga. De stackarna borde få några timmars lugn på "stomåsa"
Hade svårt att slita mej från utelivet så vi tog fram grillen och grillade knackkorv till middag (knackkorv var det enda som fanns i korvväg). Satt ute på terassen i +13 graders värme och avnjöt vår delikata mat. Man kan inte annat än tro att det ännu finns hopp om vår.
Eftermiddagskaffet tog jag också ut tillsammans med Björn Ranelid och tog ännu emot några solstrålar.
En veckas ledighet kan inte sluta bättre än så här och nu känner jag mej full av liv och energi att ta emot påskveckan.
(Påskkorgen med ugglan fick jag av söta syster)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar