Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 15 mars 2013

Kan ni tänka er


Jag har vinterledigt.
Vinterledigt.
Har inte fattat det själv ännu men söndag när det annars blir att ställa inför en ny vecka och jag kommer på att den här söndagen behöver jag inte göra ett skit. Då kanske jag fattar att det är sovmorgon som gäller.
Långa promenader är vad jag önskar mej. En liten tripp söderut mitt i veckan där jag hoppas hinna vara så där vuxet kulturell som man ska vara i min ålder.
Sätta mej ner med en god bok, kanske göra den där ultimata tavlan som en dag ska hänga i Ateneum eller på nån ålderdomsinrättning.
Lugnt och skönt helt enkelt. En kvinna i sin bästa ålder som inte jagar lyckan utan upplever lycka, varje dag.

2 kommentarer: