Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 9 mars 2013

Med isborren i högsta hugg


- 25 i morse och då känns våren långt borta.
Men dagen har bjudit på strålande sol och vi har passat på att tanka energi.
Gubben har ännu i år inte pimplat och det skulle ske i dag. Motvilligt följde jag med till Hjuljärv, visste att det kan inte vara värst intressant att se på när han sitter och knycker. Dessutom är jag livrädd för isarna. Den här verkade ändå vara rätt tjock om än det hördes "dunsar" i isen.
Tack och lov var det nån gädda eller val som bet av linan rätt så fort så ärendet ute på isen blev rätt kort. Zeb fattade inte heller vitsen med det hela utan lekte mest med sitt koppel. Bilfärden var då mycket intressantare.
Nu hoppas vi på solsken även i morgon så kanske det då också blir nån utfärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar