Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 1 mars 2013

Inget slår helg


För några ynka dagstidningar, reklam och gratulationskort inburna föräras man med en smått exotisk snygg liten sommarslunga.
I morse sa jag vid köksbordet att när klockan slår 15.00 i dag kommer jag att hoppa upp och bita mej i röven. Jajjamen! Nå nu har jag aldrig klarat av den bedriften men bara för att få familjen att förstå vad helg betyder för mej så fick jag till det lite extra. Däremot kan jag bita mej i stortån om jag nu skulle känna för det.
Men ack vad ljuvligt med lite egentid i ett par dar. Lite sovmorgon ni vet...
Så har vi väl så där officiellt haft första vårdagen i och med att vi vänt blad i almanackan. Natten lär bli kall och har vi tur håller skaren i morgon. Zeb håller den redan men om den ska hålla mej, ja då får det allt bli några rejäla minusgrader till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar