Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 11 mars 2013

Du härliga tid


Tiden som jag trivs allra bäst med har vi nu.
Ännu vinter, inte riktigt vår. Men solen värmer så skönt om dagarna och nätterna kan vara riktigt kalla.
Påfruset, tack och lov för det säger jag som ägare till en lurvig fyrbent.
Ljuset, framför allt ljuset som gör att om man inte har ork att kravla sej ut i skogen strax man kommer från arbetet är det ingen panik. Man hinner riktigt bra efter både en tupplur och lite mat.
Men dagar som i dag är jag nästan lika ivrig som min fyrbenta att få komma ut i friheten och känna solens strålar mot ansiktet och broddknarr under mina fötter.
Det här är årstiden då jag lever som allra mest.

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina dagar vi har....nääässsstan så man får lust att skida!:)Trevligt att se på när andra skidar åtminstone! :D

    SvaraRadera