Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 8 juni 2014

Dagar att minnas


Det kan inte bli bättre än så här.
Sommarvärme och en lat söndag med fågelsång och blå himmel.
Det är dagar att minnas och inga alptoppar i världen går upp mot mitt eget paradis i dag.


Zeb har födelsedag i dag. 8 år och dagen firar han med att ligga utfläkt i skuggan. I kväll när det blir svalare ska han få en promenad men före det orkar han helt enkelt inte.
Själv var jag på en cykeltur och njöt att dofter från syren och nyslaget gräs. Efter Åsbackavägen fick jag som vanligt ont i knät och hemma satt jag med ispåse på för att det inte skulle svälla. Som plåster på såren bjöd jag mej själv på en Limoncello med is och alla sorger i världen försvann.


På förmiddagen flyttade jag runt lite möbler.
Satte en trädgårdssoffa vid nyplanterade rönnen. Bara den växer till sej ska svärmor få börja sitta där på sina gamla dar och njuta av doften. (Inside joke)
I kväll blir det korvgrillning hos kära mor. Själv har jag marinerat lite tomater att också slänga på grillen. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar