Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 5 juni 2014

En kväll att samla sej till


En sån svettig dag.
Det har behövts en ordentlig kraftansträngning att komma genom dagen när luften stått stilla och vi bara har väntat på när det ska braka lös.
Det blev endast en regnskur och åskan hördes i fjärran. Men det har börjat fläkta och det är skönt där ute.


Kvällen går i slapphetens tecken. En tid att samla ihop sej efter en nästan för varm dag och för att orka en sista dag före helg och sovmornar.


Pojkarna har för vana att fiska en stund nästan varje kväll. Att ha ån så nära som vi har är en lyx.


Gårdagkvällen befann jag mej på en mysig terrass i goda vänners lag och med en trädklättrande hund strax intill. Så viktiga stunder.
Solen har kommit tillbaka och jag tar min kaffekopp och beger mej ut i det gröna och sköna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar