Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 1 juni 2014

En liten trädgårdsrunda


Det sunkiga vädret fortsätter och ingenting blir bättre av att sura åt det.
Så i går kväll när det småregnade började jag gräva i rabatten. Blöt kall äcklig jord som satte sej som flera kilos hantlar runt gummistövlarna och hela jag var som en jordklump när jag gick in för natten.
Har tömt en bänk där jag nu fantiserar om att sätta barrväxter, och flyttat en del perenner jag vill spara och resten på komposten.


Äppelträden blommar som om de hade betalt för det och humlorna har varit igång trots det kalla vädret. Så ett och annat äpple kan vi väl vänta oss i år.


En endaste klematis sort verkar trivas hos oss och det är nån sibirisk tror jag, säger väl en del om vädret här. Men den är livskraftig och kommer att täcka monumentet gubben svetsade ihop när snön ännu låg på marken och som är vansinnigt ful men charmigt på sitt vis.


Nyaste tillskottet och som jag är vansinnigt glad över att ha överlevt vintern. Rodgersia som jag efter en trädgårdsvisning fick små plantor från och som jag hoppas växer sej stora i sommar.


Det är så här jag vill ha det, grönt och skönt. Ramsen som böjer sej vackert under aroniaträdet.


Violerna kan jag inte motstå att fotografera, de har en charm som ingen annan.


Det här nytillskottet pryder också sin plats får man ju säga. Lillebror är lycklig ägare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar