Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 7 juni 2014

Fest i sommartid


I dag har min allergi hållit sej i skinnet tack vare att jag tog tilläggsmedicin redan från morgon.
Det är så skönt att andas fritt utan att snora ner hela sej.
Dessutom var vi bjudna på kalas och vem vill då gå med näsan inlindad i en hushållrulle.
Vi firade en far och en dotter ute vid havet med god mat, kaffe och kladdkaka. Vädret var perfekt där ute, inte för varmt och inte för kallt.
Så har vi laddat på i matförråden. Tror aldrig att både kyl och frys varit så tömda här förut. I frysen fanns endast lingon, så hade vi inte handlat hade det blivit vispgröt helgen igenom.
Hemma så hann vi bara äta i trädgården så kom regnet. Sökte mej till uterummet för där är det så mysigt när dropparna smattrar mot taket. Sövande är vad det är och ni kan gissa hur det gick.
Aronian blommar nu med sina vackra blom, ett träd som är vackert nästan hela året.
I uterummet mognar en jordgubb, det blir fler och fler tomater och tre paprikor är på kommande så här långt. Intressant att följa med nu när det händer från dag till dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar