Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 25 oktober 2018

De första flingorna


Här är Zeb i höstmörkret med de allra första snöflingorna i sin päls.

Jag har haft två fina behandlingsdagar på raken. I går var jag med käken till stan och trots att vi gått back med med jumppan och responsen inte var det vi ville så var det en bra timme. Jag fick ligga under tre plädar med bara mysbelysning på och få käken och hela skallen masserad. Nu är det fokus på att stabilisera underkäken.
I dag började jag med en alldeles fantastisk dialog med mamma. Den handlade om confiterat anklår eller mommolår. Undrar om nån annan har såna fina funderingar som vi har ibland, med bilder och hela köret. Underbart.
Ikväll har jag haft stressbehandling på schemat och det var otroligt skönt och avslappnande. Med knackningar och beröring så kommer man in i en ordentlig djupavslappning.
Det är bara så att det bästa man kan satsa på är sej själv och sitt eget välmående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar