Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 9 oktober 2018

Pink


I dag blir det pink picktjörs.
Just för att jag inte har så mycket att skriva om och för att jag märkt att boken jag läst över i dag matchar rätt fint med telefonskalet. Småsaker för de flesta men för mej är det en sak att gå igång på.
Nåväl boken, vad ska man säga om den. Huvudpersonen var den fåordigaste jag nånsin stött på. Inga som helst konversationer där utan mest bara enstaviga frågor eller så inget alls. Men den gick bra att läsa ändå ända till det bittra slutet, för där kände jag mej snuvad på konfekten. Slet i bakre pärmbladet febrilt för jag tänkte att det måste finnas ännu lite text, någon endaste mening till. Jag fattade ingenting. och gör fortfarande inte.


Sist men inte minst, en selfie från Sokos hatt och mössavdelning i Tammerfors. Harmar ännu att jag inte slog till. DEN hade matchat rosa bandet på min jacka. Att man ska ha sån beslutsångest när det gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar