Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 10 oktober 2018

På banan igen


I dag har det varit arbetsdag och jag är på banan igen.
Så roligt att återse kamraterna och få skratta tillsammans. Det gör ju en så himla gott. Fast redan efter 25 minuter tänkte jag på sockstickningen som låg och väntade här hemma ;)
Det har kommit upp anmälningslista för julfest och jag fick en teckningsbeställning genast från morgon så jag klagar inte. Sen har jag kört hårt med poddarna.
Bjöd hem ungarna på kvällsmat då det är över en vecka sedan jag sett dem, för att se att de fortfarande ser välmående ut.
Svängde ihop en dörrkrans häromdagen av bladen från vinrankan. Den hade börjat fälla sina otroligt vackra blad och det kändes sorgligt att bara sopa ihop dem. Nu fick de förlängt liv på ytterdörren.
I det enkla bor det vackra som kära Ernst skulle sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar