Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 4 oktober 2018

Käke tomat och klipp


Började dagen med att gå på käkbehandling nr. 2. Sakta sakta går det men åt rätt håll ska vi tro. Mycket jumppa krävs från min sida för att det ska ge resultat.
När vi kom hem och var hungriga skulle det till nåt snabbt och enkelt. Och här ska ni få ett tips på nåt gott och nyttigt. Tomatsoppa. Jag hade frusen tomat som jag kört i mixer till en slät sössö. Ångade upp gul och vitlök i kastrull och hällde på tomatsössön. Tillsatte en grönsaksbuljong och torkad basilika. Lät det puttra ett par minuter och rörde i en burk creme fraiche. Supergott! Nåja gubben såg väldigt koncentrerad ut när han åt och drack snabbt ett glas vatten på. Men jag tyckte det var väldigt gott och äter det gärna flera gånger.
På eftermiddagen hade jag tid för klippning av frillan och bjöd gubben på potatismos och korv till kvällsmat. Det var annat ljud i källan.
Kvällen blev vacker och jag tog en skogslänk med Zeb. Med ny energi drog jag sen upp blommor och sallad ur trädgårdslandet och grävde ner en miniros för att ge en chans till överlevnad.
I går åkte trädgårdsmöblerna in och vi börjar nu vara förberedda för kommande slaskväder och vinterstormar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar