Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 27 oktober 2018

Frostig lördag


Frostigt vackert och soligt.
En härlig ledig dag där jag fått vädrat sängkläderna och det känns friskt och fräscht med nybäddat.
Tvättat kläder och torkat damm. Tycks kanske inte så glamoröst men när det finns tid och ork är det en ren glädje att dona på i hemmet.


För snart ett år sen åt jag och mamma en vegetarisk rätt som vi ännu i dag kan nämna om. Kött i all ära men det var nånting magiskt med rätten och i dag försökte jag på nåt ditåt.
Mindes att den var gjord på sötpotatis majs och grillad halloumi. Jag tillsatte grädde grönsaksbuljong och gurkmeja och redde av med maizena. Helt okej men ingen wow upplevelse som då för ett år sen, ska i alla fall pröva flera gånger och tillsätta creme fraiche nästa gång.


När tillfälle getts har jag stickat på ett halsskydd, det börjar vara dags för sådana tider nu.
I kväll var vi till sjukhuset för att hälsa på gubbens morfar som nu är intagen några dagar. Härligt att träffa honom när han var så pass pigg efter omständigheterna. Vi tog oss en matbit på stan före vi landade i varsin soffa här hemma. Levande ljus och en hund som snarkar högljutt bredvid mej.
Myspys i ett nötskal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar