Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 3 oktober 2018

Hotellet


Vi bodde på Torni.
Förskräckta kom vi dit när det var fullt pådrag. På utsidan högt upp vinschades en korg ner med brandmän, det var brandbilar, ambulans, rökdykare och en människa bars ut på bår.
Vi visste inte om vi kunde gå in då det var folk överallt. I receptionen fick vi det lugnande beskedet att det var en brandövning och att det skulle bli en senare på dagen. Pjuh!


Nu borde jag ha läst på men restaurangerna har troligtvis varit vagnverkstad eller nåt tidigare. Rälsar gick i alla fall från utsidan rakt in i baren. Och här på bild är det en "spårväljare"


Det här tåget tuffade och tjöt varje gång man kom in genom dörrarna till receptionen.


Från Skybaren som låg högst upp på 25: e våningen kunde man se ner på tågen som kom och for.


Skybaren. Här uppe satt vi så länge andra övningen pågick. Då var hissarna ur funktion och vi satt och tittade ner på brandbilarna.


Hotellrummet. Bästa med det var väl badkaret som man kunde sjunka ner i efter en lång dag med trötta fötter. Badbomber var inköpta.


På kvällen hade vi bokat bord i restaurangen. Flank stek med parmesanpommes, grillade morötter och palsternacka med pepprig sås. Mums!


Så några bilder från stan som jag tycker om.



Bara för solljusets skull...


Vid Tallipiha finns en liten stuga som är alla chokladälskares dröm. Choklad shoppen.


Här fanns allt och lite till. Beslutsångesten slog till hårt och kraftigt.


Köpte tryffel med havssalt, en påse chokobollar i alla de färger och smak och en påse chokostrutar. Allt ligger här hemma i obruten förpackning. Jag har inget sockerbehov i dessa dagar utan det får vänta tills vi har anledning att öppna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar