Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 6 oktober 2018

Rekreationsdag


Vi har haft en rekreationsdag med firman på Merilä lägerområde i dag.
Jag som inte drabbats av några magbasilusker (ännu) kunde delta i dagens program.


Dagen startade med kaffe och smörgås, vilket aldrig sitter fel.
Så blev det föreläsning om stress sömn och andning. Så otroligt bra föreläsning.


Vi fick byta om till vädertåliga kläder, en hård blåst i dag men soligt och vackert. Vi skulle ut på en 3,5 km lång runda i skogsterräng och svara på tio frågor.


När vi kom tillbaka bjöds det på värmande kycklingsoppa, så god att man bara måste berömma kocken.


Det lottades ut ett 50 euros köpkort bland oss alla som deltagit och ibland har man tur. Så glad jag blev!


Så blev det nack och ryggövningar och avslappningsövningar i ungefär en timme. Jag blev så avslappnad att jag för en stund inte kunde höra instruktören...sov jag?


På det blev det eftermiddagskaffe med blåbärs cupcake som smakade mumma. Sen fick vi söka oss hemåt.


Det är fint här ute vid havet. Det är väl över 30 år sen jag varit ute till Merilä. Förut var vi för jämnan känns det som, vi Esse ungdomar där ute på weekendsamlingar. Sov över i stugorna och hade roligt.
Det var tider det, nyförälskade och allt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar