Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 15 augusti 2013

Är det månne regnet?


Ja är det månne regnet som gjort att jag suttit och stirrat mej genom den här kvällen.
Visserligen går det bra det också men känns lite bortkastat. Regnet som har spillt ner hela dagen har haft en tryckande effekt och eftermiddagen höll på att bli lång på arbetet.
Att jag fått lagat mat och tvättat en maskin kläder är som en seger i kväll.
Ernst kommer ju i rutan så det är något att se fram emot. Dock är det sista avsnittet för den här sommaren och det är vemodigt. Dessutom har jag frissatid strax före och måste sätta det på bandning. Har aldrig varit till frissa så sent nån kväll tidigare men egentligen spelar det inte så stor roll bara jag får kapat rejält. Sympatiserar ju med rekryten i huset :)
Har också gått igenom Vackra Du:s behandlingar och tänkt om man skulle unna sej nåt uppiggande i höstmörkret. Varför unnar man sej inte mera av den varan undrar jag. Vissa går regelbundet men jag får inte ändan ur vagnen till sånt. Skärpning där kanske, det är väl på sej själv man borde satsa ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar