Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 11 augusti 2013

Happy sunday


De nyinköpta "hålldukpåplats" hängen passar bra till dagen. Det har varit riktigt happy även om vardagen tar vid i morgon.


Min morsdags stam Hortensia börjar nu blomma för andra gången och det är jag så glad för. En av mina absoluta favoriter i blomväg.


Snart äter vi gul paprika. Visst går det bra utan växthus också bara man har varmt och soligt, och det har vi hos oss.


Zeb undrar när tomaterna är mogna, fast han föredrar paprika i alla fall.


Dagens grillmästare, den glada rekryten.


Och den ännu lite reströtte. Fotbollsfantasten som varit till Helsingfors för att titta på Manchester City och Arsenal.

Efter att jag fört till Drakabussen gjorde jag ett sjukhusbesök mitt i maten där. Men det gick så bra så bra. Vi (patienten och jag) fick sitta i "datarummet" och prata ostört och man kan ha riktigt trevligt även om sjukhus är det läbbigaste jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar