Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 10 augusti 2013

Bygget


Sockeln är rappad och står nu och torkar.
Sakta men säkert går det framåt med växthusbygget. Snart börjar det roliga när fönster och väggar ska monteras. Det här är minst lika spännande som att bygga ett egnahemshus. Väntar så på att få inreda och tillbringa tid i det.


De målade pardörrarna står i garaget och väntar på att monteras. Ännu ska det nya gångjärn och de gamla handtagen ville jag behålla så det ska svarvas nya trädelar till dem ännu. Men som sagt det är ingen brådska. Njuter av varje litet framsteg vi tar och funderar och drömmer under tiden. Kanske lite svårt att se den rätta färgen men så där grågröna blev de och jag är mycket nöjd med nyansen.

2 kommentarer: