Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 14 augusti 2013

Härliga kvällar


Så otroligt skönt med höst i luften.
Skäll på mej om ni vill men det är min åsikt. Alla årstider har sin charm men hösten är det nåt speciellt med. Ännu är det ju sommar men luften säger nåt annat eller ger en liten vink om vart vi är på väg.
Att få tända ljus, dra på sej tjockare tröjor, krypa upp i soffan och bara vara. Det är nåt av det härligaste jag vet. Så blir det svalare i vårt hus och jag kan återuppta brödbakningen. 11 bröd blev det i kväll och det om nåt är bra, att ha eget bakat bröd.
Lite hallon kommer det ännu på våra buskar och de ska jag gå och plocka in nu. Sen tända ljus, krypa upp i soffan...mmm...

2 kommentarer:

  1. Jag är gift med en som också tycker om hösten. Äntligen! säger han...

    Annars, tack för besöket på sjukhuset. Det värmde. Är hemma nu men absolut inte frisk. Det tycks vara segt det här...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får helt enkelt ta det lugnt och stilla nu så du tillfrisknar. Snart ska vi ju svära faneden!:)Ha det gott!

      Radera