Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 3 augusti 2013

Superskön sommarlördag


Trodde nästan att sommaren var slut men visst kan det bli supersköna dagar ännu i augusti. Klockan är runt åtta på kvällen och kvällssolen ligger uppefter väggen där en temperaturmätare finns. 34,1 grader, hur härligt är inte det.
Dagen har bestått av målning, grusskottning, rabatten som jag började rota i för veckor sen har jag färdigställt och både flyttat och utrotat plantor. Tagit igen mej i skuggan har jag också gjort mellan varven.


Frågade just om nån vill ha kaffe mera i dag och rekryten svarar: om du vill ha sällskap så visst. Det redan tunna och sköra mammahjärtat skälver till lite grann. Om du vill ha sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar