Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 8 november 2013

Att matcha


Allt hittar sina ställen.
Min sugrörs himmeli hittade sin givna plats bredvid zebratavlan. Tycker de matchar varandra perfekt.
Lite biten blev jag allt av tillverkningen och kommer säkerligen att söka sugrör den närmaste tiden.
Hade jag en hundra år gammal bondgård vore halm det enda valet men nu går det också fint med sugrör och mycket enklare är det dessutom.
Jag gillar dessa kortkurser där man får pröva på saker och ting som mina kreativa händer tycker om.
Jakarte har också haft kortkurser i bl.a tovning och silverlera där jag varit en självklar deltagare.
Nu var den här kursen extra rolig eftersom jag fick lurat med lillasyster. Vi har gjort alldeles för lite saker gemensamt men det har förstås med åldersskillnaden att göra men nu känns det som om vi börjar bli på samma nivå. Det skulle gälla att få henne med på en Cohen konsert nu då i fall han kommer än en gång. Men hon har alltid hävdat att han är en alldeles för gammal gubbe...
Fredagskvällen till ära ska jag låta er höra på Studio Killers som hör och häpna sjunger i refrängen: Who is in your heart now when Leonard Cohen singing Hallelujah. Jag blev alldeles till mej när jag listade ut texten här om dan.
Varsågoda och ha en härlig fredagskväll.Studio Killers Who is in your heart now?

2 kommentarer:

  1. ja a int trod att man kan tillverk halmkrono me svarta sugrör men tänk va snyggt tå e finns te match me / mamm

    SvaraRadera