Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 17 november 2013

Efter storm



Vilken storm vi haft i natt!
Har legat timmar och hört hur vinden pinat alla tänkbara hörn av huset och funderat vad som finns kvar av växthuset när morgonen kommer. Men där stod det kvar stadigt och stolt.
Dagens promenad visade hur stormen härjat och skräpat. Men jag var glad åt grankottarna som var lättillgängliga och hade en drös med mej hem i fickan.


När jag hämtade tidningen hann jag upp vår vattentunna som var på väg in till byn. Den fick snällt återvända. Många knäckta träd såg vi till.


Många träd har fått böja sej för de kraftiga vindarna. Såg på grannens tomt att åtminstone tre enorma granar hade lagt sej med rötterna i vädret.


Ett utsiktstorn hade också fått ge vika. Där som gubben och jag satt en tidig vårvintermorgon och frös häcken av oss och allt vi såg var en kråka eller två.


Mina följeslagare i dag.


I ån når vattnet till bredderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar