Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 18 november 2013

Det blåser...


Alla har pratat om gårdagens storm.
Men tycker det blåser rätt rejält där ute nu också. Allt blåsande gör att det fort blir kallt i vårt lilla hus. Men att få komma hem och sätta eld i spisen och tända ljus gör att det fort känns varmt och bra igen. När man dessutom har en levande pläd, en fyrfotad sådan över sej så fort man lägger sej i soffan kan man inte klaga. Han är den bästa värmekällan.
Gjorde pumpor av modelleringsmassa för ett par dar sen. Nu var de så pass torra att jag kunde sätta lite vit färg på dem. Den stora är köpt och har fått stå som modell. Jag är faktiskt lite svaga för dem och tror det blir att göra ett par till. Tanken är att de ska få pryda hyllorna i växthuset till våren. Oj vad det är långt dit nu. Tur att vi har julen här emellan.


Svårt är det också att fotografera i det mörker vi lever i nu.

2 kommentarer:

  1. Väldigt fina dedär! :) bra terapi inför den lite långt borta våren...det kommer det kommer.

    SvaraRadera
  2. Tack! I ärlighetens namn har jag aldrig haft vårlängtan i november förrän i år ;) Månne det beror på växthustider;)

    SvaraRadera