Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 19 november 2013

Välja glasögon


Vet inte hur många brev och sms jag fått från min glasögonbutik.
De har velat ha mej på synkontroll eftersom det gått flera år sen sist. Hittills har jag vägrat. Så himla dyrt enligt min mening och jag har tyckt jag har sett ok med mina gamla. Tills för en tid sedan.
I kväll har jag besökt optikern och nån större ändring har inte skett men lite korrigerades dock.
Har nu i förväg gått och tänkt att den här gången ska jag ha ett par riktigt fräsiga eftersom det är tänkt att det ska bli två par nya bågar. Det finns ju så många fina färger röda gröna orange blå, allt!
Alla de där bågarna finns där men när biträdet frågar vad jag har för favoritfärger säger jag: kanske brun...eller grå... Hur kan man vara så velig? Skulle jag inte ha ett par färgglada kanske.
Och jag valde och valde, provade och provade och tog hem två bågar på prov. Två svarta bågar.
Svarta.

2 kommentarer:

  1. Har preciis samma dilemma,kanske värst med den ekonomiska biten...svart e ju svart förstås,men du kan ju ha färg du!! Latläxa :-)

    SvaraRadera
  2. Ja det skulle ju vara så roligt med färg nån gång MEN så kostar det så pass mycket också att man faktiskt måste välja användbara, synd.

    SvaraRadera