Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 29 november 2013

Chokladfrossa


Fredagkväll och jag sitter med en öppnad chokladask av mitt favoritmärke i ny variant.
Aladdin har betytt nåt alldeles speciellt för mej allt sedan julen 1986 när jag fick en sån ask av gubben som den första present. (och en ZZ Top Lp skiva)
Choklad är så bedövande gott och jag är lite som Tjorven som knäppte händerna och frågade" Gode Gud får jag ta en tårtbit till" och svarade sej själv med mörk stämma "Jaaa det får du".
Men jag var ju på gym igår så det känns inte alltför jobbigt det här chokladfrossandet. Vi var bara två stycken men oj så roligt vi hade. Och som vi svettades. Det var ett gym så mycket mer än vad jag hade trott och vi var båda överens om att det blir flera gånger, så nu är vi inbokade nästa vecka också.
Då kan man väl äta lite choklad i alla fall? "Jaaa det kan man".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar