Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 15 februari 2014

En lördag i vårens tecken


Kände i morse att i dag ska jag göra nåt roligt.
Åkte in till stan för att börja med att ta passfoto, ujuj så fint det blev! Försökte truga ut fotona av mej när jag kom hem men inte nappade nån. Gubben tvingade jag att ta ett och det har försvunnit så inte vet jag nu om det är nerspolat eller om det finns i hans plånbok.
Men hur som helst så är det färdig fotat och tid till polisen beställd så snart har jag ett pinfärskt pass i handen och jag hoppas det ska komma till användning många gånger så länge det är giltigt.
Vid Sunds, som var mitt huvudmål strosade jag länge och väl och undrar hur länge det månne är tillåtet att vandra runt där. Som balsam för själen att se allt fint, känna blomdofterna och fantisera om kommande tider. Vackra tulpaner följde med hem liksom tre grönväxter och lite annat plock.
Vid Jysk köpte jag en ny vaxduk med fåglar äppelblom och ljuvliga ljusa färger.
Det är vår i mitt inre och det är underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar