Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 7 februari 2014

Fredag igen


Ja det är verkligen inte mycket annat än måndagar och fredagar nu för tiden.
Själv tycker jag att tiden har börjat gå mycket fortare och det lär ska ha nåt med åldern att göra. Jag kan väl också sätta det på att jag trivs rätt bra med tillvaron och det är inte mycket som tar emot, mest kanske att jag borde städa i morgon. Det skulle vara just det i så fall.
Men jag har inte hunnit med bloggandet den här veckan känns det som och ändå har jag för det mesta varit hemma.
I går var jag på gym i och för sej och när man efter ett sånt pass kommit hem, duschat och fått sej nåt till livs, ja då är man som klubbad.
Nu kör vi fredag och då är det som om motorerna stannar så fort man kommer innanför dörren här hemma. Ett riktigt skönt tillstånd må jag säga där allt kan skjutas upp till morgondagen.
Fick en överraskning i form av nygräddat surdegsbröd och ett smörpaket så då kunde jag med gott samvete ta igen mej ordentligt före jag ställde till med kvällsmat. Man lever gott och väl på färskt bröd så tusen tack till givarna.
Har suttit och hängt framför tv nu i tre timmar och sett invigningen i Sotji fast jag verkligen tänkt bojkotta hela härligheten när jag hört hur det har påverkat folkets vardag runtomkring. Men jag var intresserad av invigningen, resten bryr jag mej inte ett dugg om. Tchaikovskys Svansjön var verkligt fin under invigningen och den klassiska nerven vibrerade lite extra i mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar