Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 25 februari 2014

Terapi


Den här tusch teckningen tror jag inte jag visat.
En verklig terapigöra när frustrationen över att det inte riktigt blir som man vill håller på att ta över. Då är det här en lösning man kan sätta sej ner med. Jag började på med grenarna och fyllde på vartefter blad i olika mönster. En lite kvällstund i nästan en vecka och det är både lugnande och meditativt. En teknik man kan driva nästan hur långt som helst och bara fantasin sätter gränser.
I går slog det mej och ja, jag vet att jag är trögtänkt.
Varför kämpa på med akvarellmålning när man strandat? Jag ska pröva på en ny teknik helt enkelt. Mera kludd och grova drag, det är framtidens melodi. Väntar nu på att få ärende mot staden nån dag så då ska här införskaffas material. Plötsligt känns det så självklart och ett glädjefladder infinner sej i hjärtetrakten.

2 kommentarer: