Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 2 februari 2014

Ljuva 70 tal


Vi har blivit med fåtöljer.
Små nätta och bekväma 70 tals fåtöljer. Påminner mycket om de vi hade där hemma när jag var liten och jag har alltid haft ett gott hjärta till den sortens stuk på möbler.
Kära syster hade lagt detta bakom örat och sent en kväll ringde hon mej och förklarade att nu finns två fåtöljer till salu på ett nätloppis och de liknar sådana du pratat om. 10 euro styck skulle de ha för dem så jag tänkte att hur det än går kan det inte gå så mycket på tok. Skriv att du köper dem sa jag!
Nästa dag hade jag namn adress och telefonnummer i handen och jag hade köpt mej möbler som jag inte ens sett.


Gubben tyckte som vanligt att jag var helt från vettet, vem skulle slänga ut en bekväm tvåsitssoffa och ta in 40 år gamla möbler liksom. Största felet var att han blev utan liggplats för tvåsitssoffan har han så gott som lagt beslag på, men nu är det slut med det. Dags att börja sitta som folk anser jag.
Igår kväll satt han flera timmar i den ena fåtöljen och tittade på tv och inte en endaste gång hörde jag nån grymtning. Själv satt jag och stickade i den andra och det gick prima det också.


Det är mycket välbevarade möbler och kan inte ha använts mycket. Drar där vissa paraleller eftersom vi är så gott som jämngamla jag och fåtöljerna. De har inte många skråmor eller hack och är fortfarande efter alla dessa år "fast i hullet" Mitt hull har väl förslappats både lite här och lite där om vi säger det lite fint men så har jag helt klart förbrukats mer också. Inte många förunnade att bara vara och se fin ut.
Men alltså 20 euro och 40 år gamla fåtöljer och jag är nöjd och lite småkär i dem. Jag har sagt det förr, det behövs inte mycket för att få den här kvinnan nöjd.

2 kommentarer: