Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 24 juli 2015

Bilder


Nu blir det bilder från Sveaborg.





Sveaborg var blåsigt. Det var som om det blåste upp lite extra på eftermiddagen när vi kom på att nu åker vi över. Vi började med att handla lite gott i affären och så tog vi oss till en parkbänk där det var rätt så i lä för att sitta och njuta en stund. Vilka folkmassor det fanns på ön! Megalång kö när vi skulle ta oss till fastlandet igen. Men båtarna svalde rätt mycket folk så redan andra båten slapp vi med.
När vi nu ändå håller på tar vi de sista bilderna med.


Följande bilder är från Botaniska trädgården i Helsingfors.
Näckrosorna och de maffiga bladen hade jag sett fram emot och de gjorde mej verkligen inte besviken.






Så nästan med det sista före vi hoppade på tåget hem skålade vi vid Kappeli för en lyckad resa med superbra väder och mycket fina vyer. Utöver allt jag visat bilder från blev det förstås lite shopping, ett litet äventyr att hitta till verkkokauppa, mat vid Leonardos och en besök på Ateneums shop. Att sånt den här resan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar