Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 10 juli 2015

Sekretären


Det finns möbler och så finns det möbler.
En möbel som för mej är lite extra viktig är min sekretär. Den köpte jag för en av mina första sommar arbetslöner. Vi snackar runt trettio år sen alltså.
Minns ännu hur stolt jag var när jag hade en egen möbel i mitt rum, skaffat för egna pengar. Hur mormor och morfar som alltid la stor vikt vid att följa allt som hände kring mej kom för att inspektera och morfars händer som varsamt undersökte, begrundade och så sa han att det var en mycket fin skåp och äkta trä allt igenom. Det var och är en viktig sak för en träkarl har jag fått konstaterat genom åren.
Den har följt med på alla flyttar sedan dess och de senaste åren har den fått stå undangömd i en stor garderob bara för att vi helt enkelt inte haft rum för den. Mycket kan jag sälja men just den här kommer nog att få följa mej livet ut.
Nu har den fått komma fram i dagsljuset igen och står och pryder i sovrummet där skrivbordet med datorn förut stått. Där får den nu helt enkelt stå och bara se stolt ut och jag är glad att äntligen få se den stå framme igen.
(För eventuella inkikande Merabs skönheter vill jag uppmärksamma Merabsportbandet i hyllan.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar