Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 18 juli 2015

Glada sommardagar


Jamen semestern levererar ju med sol och varma dagar nu. (fast just nu regnar det)
Gårdagen innehöll som skrivet trevligt besök och enda minuset är att tiden går så väldans fort när man trivs och har roligt. På kvällen hoppade jag på cykeln och tog en tur på nästan 20 kilometer i ett så gott som vindstilla väder. Det var riktigt underbart.
Taggad till tusan planerade jag in en cykeltur till Jakobstad i dag. För att köpa lampa till den nysprayade lampskärmen. Gubben kom med och vi började med ett besök på cafe´ Skorpan, stället alla talar om.


Kaffe och kanelbulle direkt ur ugnen smakade gudomligt efter att ha trampat från Esse.
Ett riktigt mysigt ställe som jag gärna skulle besöka igen.


Så blev det Prisma där det köptes bröd och lampa. Nu lyser det så fint igen och riktigt snygg blev loppislampan. Vila och bastu på det och dagen kunde inte ha blivit bättre. Heja sommarlov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar