Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 3 juli 2015

Sommarfredag


Underbar är väl ett ord man kan sammanfatta dagen med.
Vilket sommarväder! Nästan så att jag kunnat ta mej ett dopp i ån men bara nästan. Zeb däremot fick ta sin första simtur idag. Stackarn ligger slö i skuggan här hemma och har inte möjlighet att ta av sej pälsen och klä sej i lätta sommarkläder. Han simmade gladeligen av och an så långt jag lät kopplet gå. Strömmarna är ganska starka nu och utan koppel kan det dra honom med till forsen.
Satt i skuggan och läste en bok och bara njöt efteråt och förföriska dofter från våra ungerska syrener svepte förbi. De blommar lite senare än de vanliga "bondsyrenerna" men väldigt rikligt.
Hade bjudit hem den utflugna sonen på kvällsmat och det var också en ny erfarenhet. Det är mycket nytt nu.
Har plockat ut det mesta ur vardagsrummet och väntar på flytthjälp till de riktigt stora möblerna. Ska bona golven nu när jag ändå är igång. Fast jag har väldigt dålig erfarenhet av golvpolerande, sist hamnade jag med ambulans till Vasa för knäoperation. Men det kan väl inte hända jämt skulle man tycka.
Just nu sitter jag i allafall ute och njuter av den fantastiska värmen. Golven tar vi sen på småtimmarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar