Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 30 juli 2015

En process


Målarivern tog ju mej igår kväll.
Här ser ni målningen i färdig form (tror jag) Har länge tänkt göra en akryl av Leonard Cohen eftersom jag också har gjort honom i blyerts och akvarell.
Tänkte att ni skulle få följa med hur det kan se ut under processen.


Först skissar jag upp motivet på duk.


Sen röjer jag på med lite av varje för att sen se var jag riktigt ska börja.


Så småningom börjar ett ansikte träda fram.


Så ska det förstås skita sej en eller ett par gånger. Målar över, blir mörkrädd och går sova.


Så nya tag idag, mellan dammsugandet och golvtorkning. Målningen håller på att ta form.


Plötsligt så finns han bara där och jag kan konstatera att "hej, dej har jag sett förut!
Tavlans mått är 70 * 50 centimeter, passligt stor och maffig för en musikens mästare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar