Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 13 mars 2016

Abstrakt


Skrev ju att det skulle till nåt abstrakt efter festen i går kväll.
Runt 21 tiden plockade jag fram målargrejorna och började på. Känner att dragningen åt det abstrakta hållet drar i mej mer och mer och vad är bättre än att jag har full frihet att pröva mej fram i olika former och tekniker.
Visste egentligen inte mer än att det skulle vara färgstarkt i blått och sienna, sedan var det bara att kludda på. I mina ögon blev det en "Gryning" som tavlan kommer heta. Sonen såg New Yorks skyskrapor spegla sej i vattnet och gubben undrade skeptiskt "ho ir väl bara halvfäädi otee...?"
Jaja så mycket för konsten. Men det ska sägas att det är väldigt befriande och avslappnat med abstrakt måleri. Jag njöt i fulla drag hela vägen.
Storleken är 50x 100 cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar